A sikeres webáruházak 15 aranyszabálya, avagy hogyan szakítsunk nagyot!
Ha nincs kedved olvasni, nézd meg a videót.
Eldöntötted, hogy webáruházat fogsz üzemeltetetni vagy már bele is ugrottál? Bármelyik is legyen, arra már biztos rá kellett jönnöd, az webáruház készítés nem fenékig tejfel, ugyanis számos dologra kell odafigyelni, ahhoz, ha valóban sikeres és pénzkaszáló webáruház tulajdonos akarsz lenni. De ne tapogatózz a sötétben, összeszedtük neked azt a legfőbb 15 aranyszabályt, amit szem előtt tartanod!
Beszerzés
Ne felejtsük el, mi az egyik legnagyobb előnye a webáruháznak? Hogy nincs szükséged raktárra, amit drága pénzekért kelljen fenntartanod. Neked inkább egy drop shipping partnerre lesz szükséged, aki majd tárolja helyetted a termékeket, sőt, akár szállít is, cserébe csak el kell juttatnod az ő kínálatát is a potenciális vásárlókhoz.
Készletezés
Jó esetben, egy nap olyan 20-40 megrendelésed jöhet, ami szuper. De nem sok örömödet fogod benne lelni, amikor azt sem tudod hol áll a fejed, mit hova írtál és kinek, mit kell küldeni. Éppen ezért, hogy ne foszd meg magadat a nyugodt éjszakáktól, hogy valamit elkevertél, szükséged lesz egy olyan szoftveres vagy raktárkezelői programra, amivel rendszerezheted ezeket.
Jogszabály
Ezt még a kezdet kezdetén jobb lezsíroznod, mielőtt belevágsz a webáruház készítésbe. Ha nem akarsz attól rettegni, mikor törnek rád a hivatalok, akkor szükséged lesz a zavartalan működéshez a következő papírokra: ászf, adatvédelmi nyilatkozat, NAIH bejelentkezés, kereskedelmi engedély.
Rendszer
Az is nagyon fontos, hogy milyen rendszerrel rendelkezik maga a webáruház és milyen funkciói vannak, mikre van lehetősége a vásárlónak.
- Grafika
A jó webáruház sorsa már az első pillanatban eldől, ahogy az adott vásárló megpillantja. Éppen ezért, ha azt akarod, hogy szerelem legyen számára az első látásra, akkor penge grafikával kell rendelkeznie az áruházadnak. Egyszerű, tiszta, átlátható és passzolnia kell magához a termékhez és annak a hangulatához.
- Információ
Ha azt hitted, hogy elegendő a termékről egy kis leírás, kép, név meg ár, akkor most csalódni fogsz. Ugyanis ennél többre van szüksége a vásárlónak, aki majd össze akarja hasonlítani a termékeket, hogy megtudja, jó ár-e az, amit te kínálsz. Ehhez kell adnod neki elegendő információt.
- Fizetés
Mennyire egyszerű nálad fizetés? Lehet-e és egyáltalán milyen bankkártyával nálad fizetni? Kézzel írod a számlát vagy számlázó programmal? Ezeket a kérdéseket is végig kell zongoráznod a siker érdekében.
- Futár
Eldöntésre vár az is, te magad fogsz szállítani vagy ehhez futárszolgálat segítségét veszed igénybe. Amennyiben te szállítasz, akkor tutira kelleni fog egy program, amiben ezeket rendszerezheted.
- Kiszállítás
Ha az utóbbit választod, vagyis futárcéget bízol meg, akkor meg kell győződnöd arról, melyik a jó futárcég (mert nagyon nem mindegy, mennyiért és mennyi idő alatt szállítják le a terméket és mikor utalnak neked, ha mondjuk utánvétes vásárlás történt).
- Weboldal tartalma
Lényeges kérdés az is, hogy mennyi tartalom van az oldaladon és hogy egyáltalán a weboldalad hol van a keresőben. Hogy mennyi és milyen minőségi tartalom van rajta.
- Követőtábor
Manapság egy sikeres webáruházhoz feltétlenül szükség van követőkre. Úgy, hogy kezdődik a harc a facebook like-okért, szükséged lesz remarketing listákra, hírlevél feliratkozókra, mert ezek mind-mind segítenek az eladásba, mintha csak Jézus és apostolai volnátok.
- Hirdetések
Kelleni fog online, de akár offline hirdetés is, hogy megint csak szélesek körben szólíthasd meg a vásárlókat. A hirdetés maga szóljon rólad, a termékedről, egyszóval legyen összhangban azzal, amit el akarsz adni.
- Statisztika
Tetszik vagy sem, időnként muszáj lesz a statisztikákon lógni és bogarászni, mert csak abból tudhatod meg, hogy egyes termékeid mennyire keresettek vagy, hogy mikor vásároltak többen.
- Kampány
Legyen visszhangod, amit a követőkön és hirdetéséken kívül úgy érhetsz el, hogy feltünteted, mikor dobsz valami új terméket a piacra, van-e luxus terméked, mikor lesz a raktárkisöprés és persze a szezonális és ünnepi kampányokról sem feledkezhetsz meg.
- Visszajelzés
Mindent tudnod kell, ha fejlődni, terjeszkedni vagy még több vásárlót akarsz. Tudnod kell, mi okoz
nehézséget a vásárlóknak, mire lenne szükségük.