Ugye nem akarsz ideje korán csődbe menni? Nem is kell, ha odafigyelsz a cikkben található jó tanácsokra! Megtudhatod, mire kell figyelni saját webáruház nyitás esetén, milyen termékekkel érdemes belevágni és milyen kapcsolódó szolgáltatások a legfontosabbak!

Egy laikus számára úgy működik a webáruház nyitás, hogy  felpakolja egy weboldalra a termékeit, és csak ki kell várnia, amíg megtalálják a vevők. Számukra ez ilyen „egyszerű”. Pedig ha valami nem is olyan egyszerű, mint amilyennek látszik, az a webáruház indítás. Emiatt a gondolkodásmód miatt buktak el már annyian, akik megpróbálkoztak vele. Mert igen, amekkorát kaszálhatsz vele, akkorát bukhatsz is! Ennek okán kell pontosan ismerni egy webáruház hátterét.

Mit gondoljak át a webáruház indítás előtt?

Mielőtt bármibe is belevágnál, pontosan kell azt tudnod, hogy kinek és mit akarsz eladni. Milyen terméket, illetve szolgáltatást és ezeket is milyen mennyiségben.

Le kell tudnod tisztázni azt teljesen objektív hozzáállással, hogy a termékeidnek lesz-e keletje, és elég széles-e a kínálat ahhoz, hogy fenntarthasd a boltodat és idővel profitálhass is. Gondolj csak arra, hogy aki az interneten keres valamit, az szeret mindent egy helyen megtalálni. Például egy online kozmetikai bolt csak akkor lehet sikeres, ha a felhasználói igények 80-90 százalékát lefedi. Néhány szemceruzával, rúzzsal és púderrel nem lesz kisegítve. Még akkor se, ha jól elhelyezett vagy drága reklámjaid vannak vagy az ár-összehasonlító oldalaknak köszönhetően találtak meg téged, ami nagy szó.

Hogy történik a saját webáruház nyitása?

Ha minden a mellett szól, hogy a webáruházad piacképes, akkor jöhet a legnehezebb és legkockázatosabb fejezet. Ki készítse el webáruházadat? Te magad egy ingyenes oldalon vagy egy szakértő és saját webáruház motort alkosson neked? Az utóbbi általában egyszeri, de magas költséggel járnak.

Vagy pedig bérelsz egyet. Egyre elterjedtebbek a bérelhető áruház motorok, amelyek a kis- és közepes vállalkozások büdzséjébe is bőven beilleszthető havidíj fejében kínálnak folyamatosan naprakész szolgáltatásokat. A bérelhető rendszerekben ráadásul minden olyan extra benne van, amelyre ma egy internetes kereskedőnek szüksége lehet.

A sikeres webáruház nyitás 10+1 titka:

  • Legyen az oldalad keresőoptimalizált
  • Legyen az oldalad felhasználóbarát
  • Legyen chatszolgáltatásod
  • Jelenjünk meg a közösségi oldalakon
  • Az oldalad minden pontja működőképes legyen
  • Szükséged lesz kiváló termékleírásokra és minőségi fotókra
  • Ügyelni kell arra, hogy megadjuk a vásárlóknak választás szabadságát például az online fizetési módokkal vagy a futárszolgálat kiválasztásával kapcsolatban
  • Érdemes megjelenni az ár-összehasonlító oldalakon
  • Adjunk hírlevél küldési, megosztási lehetőséget, törzsvásárlói kedvezményt vagy pontgyűjtő- és kuponrendszer lehetőségét
  •  Az olyan marketing-eszközök pedig, mint a kilépéskor felugró ajánlat, szintén az alapvető eleme kell, hogy legyen egy webshop motorjának.
  • Lényeges nyíltan és egyértelműen kommunikálni oldalunk biztonságát, garanciáját és elérhetőségeinket, hogy hitelesebbek legyünk a vásárlók számára

Látható, hogy egy webáruház indítása nagyon is összetett folyamat és sok kis apróságon el lehet hasalni. Miután a legtöbb webáruház tulajdonosnak nincs arra kerete, hogy kövesse és eleget tegyen a folyamatosan változó technológia és jogi kritériumoknak, ezért érdemes inkább olyanokra bíznia ezeket, akik megkönnyítik a helyzetét.

Egy jó hozzászólás jó lenne

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük